|
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen, |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12,5 : 1 |
Kleppen | 4 radiale kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject |
Ontsteking | digitaal motormanagementsysteem BMS-KP met roluitschakeling en enkele ontsteking |
Vermogen | 133|98|8750 |
Max. koppel | 115|6000 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | ja |
Frame | stalen buizen frame, voor en achterkant gemaakt van zelfdragend carbon |
Vering voor | telelever, veervoorspanning, in- en uitgaande demping en voertuighoogte traploos instelbaar. Veeruitslag 105 mm. |
Vering achter | EVO Paralever, Öhlins centraal veerbeen, veervoorspanning, in- en uitgaande demping en voertuighoogte traploos instelbaar. Veeruitslag 120 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale Brembo Monoblock 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1485 |
Lengte | 2135 |
Breedte | 750 |
Hoogte | 1163 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 178 (rijklaargewicht 199) |
Leverbare kleuren | Alpinweiss uni . Limited Edition: Alpinweiss uni / indigoblau / HP rot. |
Beschrijving | Sportieve successen lopen als een rode draad door de geschiedenis van de BMW boxer. Dan is de ontwikkeling van een high-end motorfiets een voor de hand liggende volgende stap. Het resultaat is de BMW HP2 Sport: de compromisloze conversie van de 24-uurs Endurance racer naar een machine voor de openbare weg. 100 Procent motorsport-technologie, geschikt gemaakt voor dagelijks gebruik. Een uiterst exclusieve sportmachine van
BMW Motorrad voor motorsportfans en boxerliefhebbers. |