Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Dikke zespitter voor ultiem toergenot voorzien van: ABS, ESA, valbeugels, centrale vergrendeling, rij mody, cruise control, led verlichting adaptive xenon koplamp
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen via telefoon, fax of email. Vanaf april 2008 is onze webshop operationeel. Wij hebben een zeer snelle postorderservice. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Watergekoelde viertakt zescylinder |
Boring x slag | 72|67.5 |
Cilinder inhoud | 1649 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | vier per cylinder |
Brandstof toevoer | Electrische injectie, BMS-X management |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|118|7750 |
Max. koppel | 175|5250 |
Koppeling | natte meerplaten koppeling |
Versnellingsbak | zes versnellingen synchromesh |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | BMW Duolever |
Vering achter | BMW Monolever |
Remmen voor | dubbele remschijf 320 mm |
Remmen achter | enkele remschijf 320 mm |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2324 |
Breedte | 1000 |
Hoogte | 1440 |
Zithoogte | 815-835 |
Drooggewicht | 306 |
Leverbare kleuren | Light Grey metallic, Vermillion Red metallic |
Beschrijving | Gran Turismo. Het Grote Werk. Daarvoor moeten dynamiek, stijl en comfort goed in balans zijn. Dan pas worden lange afstanden unieke ontplooiings- mogelijkheden voor uzelf. De essentie van deze filosofie, het zuivere Gran Turismo gevoel, was een droom van BMW Motorrad. Met de nieuwe
BMW K 1600 GT is het werkelijkheid geworden.
De zescilinder lijnmotoren van BMW zijn ronduit legendarisch. Een succes dat compacter dan ooit op de BMW K 1600 GT is overgedragen. 1.649 cc, 118 kW (160 pk), en een maximum koppel van 175 Nm. Alleen de cijfers spreken al sterk tot de verbeelding. En de rijbeleving is nog veel indrukwekkender. De dwars ingebouwde krachtbron zorgt daarbij voor een ongekende dynamiek met bijzonder gecultiveerde motorkarakteristiek.
Als de rijder zin heeft in sportief rijden laat de motor zich ook vanuit de lagere toerentallen verleiden tot een tussensprint. En klimt op snelle trajecten moeiteloos door naar de hoogste versnelling. Al vanaf 1.500 toeren per minuur staat meer dan 70 procent van het maximum koppel ter beschikking.
Zo hoog zijn prestaties, zo handzaam zijn afmetingen. Een kleine 103 kilo en 555 mm breedte: niet eerder was een zescilinder met een dergelijke cilinderinhoud zo compact van formaat. Voor uitstekende handling-eigenschappen en betere dwarsligging. En voor een geheel nieuwe tourervaring.
Voor veel meer inzicht in het verloop van bochten beleeft in de BMW K 1600 GT een enorme innovatie voor motorfietsen zijn wereldpremičre: de optionele adaptieve bochtverlichting. Die verhoogt niet alleen de exclusiviteit, maar vooral ook de actieve veiligheid van de machine. Zo is een toekomstvisie werkelijkheid geworden.
BMW K 1600 GT. UNSTOPPABLE TOUR. |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
| Rilland, Zeeland |
| 0113-552298 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken