Nieuwsbrief:

DUCATI  900 SS - 1990

40729 Km
ROOD
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Referentienummer: 11014

Een legendarische, originele in Nederland nieuw geleverde Ducati Supersport 900 uit 1990. Deze tijdloze schoonheid is een klassieker op twee wielen, met een krachtige 904cc V-twin motor die een geweldig geluid produceert. Met zijn iconische design en uitstekende rijeigenschappen is deze Ducati een echt verzamelaarsitem. De motorfiets is goed onderhouden en heeft slechts 40000 kilometers op de teller, waardoor hij nog vele jaren rijplezier biedt. Of je nu op zoek bent naar een unieke rit of een pronkstuk voor je collectie, deze Ducati Supersport 900 is de perfecte keuze. Mis deze kans niet om een stukje Italiaanse motorsportgeschiedenis in handen te krijgen. Neem vandaag nog contact met ons op en maak een afspraak voor een bezichtiging.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Moto Puro
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2024 Motoroccasion