|
Motor | Desmosedici Stradale 90 V4, naar achteren draaiende krukas, 4 desmodromatisch bediende kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 81|48.4 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 14.0:1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Electronisch brandstofinjectiesysteem. Twee injectors per cillinder. Volledig ride-by-wire. Elliptische gasklephuizen met airodynamische kleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 218|160|15.500 |
Max. koppel | 111|12000 |
Koppeling | Slipper en zelfbekrachtigende natte multiplaatkoppeling met hydraulische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen DQS |
Verhouding | 38/14 |
Overbrenging | Ketting, 15/42 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminiumlegering frontframe met geoptimaliseerde stijfheid |
Vering voor | Volledig instelbare Öhlins NPX voorvork met TiN behandeling |
Vering achter | Volledig verstelbare Ohlins TTX36 unit. Elektronische compressie en rebound demping afstelling met Ohlins Smart EC 2.0. Aluminium enkelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2x 330mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Stylema (M4.30) 4-zuiger remklauwen met Bosch ABS |
Remmen achter | 2x 330mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Stylema (M4.30) 4-zuiger remklauwen met Bosch ABS |
Voorband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17 |
Wielbasis | 1.471 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 850 |
Drooggewicht | 173 |
Leverbare kleuren | matzwart met felrode details en aluminium brandstoftank. |
Beschrijving | Race technologie
De nieuwe Panigale V4 R maakt gebruik van technische oplossingen die voorbehouden zijn aan MotoGP en Superbikes, zoals "pistoolgeboorde" titanium drijfstangen en zuigers met DLC-oppervlaktebehandeling.
Andere ingrepen zijn zuigers met een nieuwe geometrie, een agressiever inlaatnokprofiel, toepassing van dezelfde overbrengingsverhouding als bij motoren die deelnemen aan de World Superbike en een nieuwe, lichtere droge koppeling.
Meer effectiviteit bij circuitgebruik wordt ook bereikt door elektronische evoluties, zoals de uitbreiding en evolutie van de Power Modes, het nieuwe Track Evo display op het dashboard, engine mappings met specifieke kalibratie voor elke afzonderlijke versnelling, verfijningen van het DTC en Ride By Wire gasklepsysteem, maar ook de Engine Brake Control EVO 2, de nieuwe strategie voor de DQS, en de vernieuwde koelventilatorregeling.
De Panigale V4 R heeft ook een nieuwe gasklepregeling die het gevoel van de rijder bij het openen en bedienen van de gashendel verbetert. |