Kawasaki kx 250 f 50TH Anniversary
- 2024
- Nieuw
- De KX250 is de beproefde kampioenschapsmachine die is gemaakt zodat jij de volgende kampioen
kunt zijn. Uitgerust met een 249cc 4-takt motor, hydraulische koppeling, elektrische
starter en slank aluminium perimeterframe. Met de meeste motocrosstitels van alle
fabrikanten weet Kawasaki al meer dan 50 jaar wat ervoor nodig is om te
winnen.
U kunt contact opnemen door te bellen naar het nummer, te mailen naar info@robbemotoren.nl of een bericht te sturen via Whatsapp naar 06-30188051.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
77|53,6
Cilinder inhoud
249
Comp. verhouding
13.4:1
Kleppen
DOHC, 4 kleppen
Brandstof toevoer
Brandstofinjectie: 1 x 43 mm (Keihin) met dubbele injectie
Ontsteking
Digitaal DC-CDI
Vermogen
||
Max. koppel
|
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
5 versnellingen
Verhouding
2.142 (30/14)
Overbrenging
Ketting
Starter
kickstart
Tankinhoud
6,4
Topsnelheid
ABS
nee
Frame
Perimeter frame, aluminium
Vering voor
48 mm omgekeerde telecopische Separate Function (SFF) voorvork type 2. Compressiedemping: 22-voudig. Uitgaande demping: 20-voudig. Veervoorspanning: 40-voudig
Enkele semi zwevende 270 mm remschijf. Remklauw: Dubbele zuiger
Remmen achter
Enkele 240 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Voorband
80/100-21 51M
Achterband
100/90-19 57M
Wielbasis
1.478
Lengte
2.172
Breedte
825
Hoogte
1.270
Zithoogte
945
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Lime Green
Beschrijving
De nieuwe KX250 is de beproefde kampioenschapsmachine die is gemaakt zodat jij de volgendekampioen kunt zijn. Voor 2023 is hij onder andere voorzien van een nog krachtigere 249ccviertaktmotor met verbeterd in- en uitlaattraject, langere eerste versnelling ennieuwe veerinstellingen. Een bredere achterband met nieuw profiel zorgt voor meer tractie zodat je het toegenomen vermogen optimaal kuntbenutten. Met de meeste motocrosstitels van alle fabrikantenweet Kawasaki al meer dan 40 jaar wat ervoor nodig is omte winnen.
Een stukje historie: BMW in 1924 - Toen Franz Bieber al in 1924 Duits kampioen werd met een standaard R 32, besloot BMW de sportieve successen vast te houden door ook kopklepmotoren te ontwikkelen. In de jaren twintig, toen Duitsland nog gebukt ging onder de herstelbetalingen na de Eerste Wereldoorlog, bloeide BMW. Er werden in die periode ca. 27.000 motorfietsen verkocht, ondanks het feit dat BMW's duurder waren dan andere motorfietsen. Vanaf het begin waren de BMW motorfietsen door hun sterke frame geschikt voor zijspangebruik. Er waren contracten met zijspanfabrikanten en zodoende kon men soms ook al het droog gewicht mét zijspan aangeven. Incidenteel werden kleinere (eencilinder) modellen uitgebracht. Opvallend is dat geen enkele eencilinder ooit met een zijklepmotor werd gebouwd, hoewel dit bij de tweecilinders tot aan de Tweede Wereldoorlog wel gebeurde.