Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Motor is nieuwstaat met abs, korte kentekenplaathouder, led knipperlichten, verselbare remgrepen en Barend spiegels.
Referentienummer: 8499
Welkom bij Doornekamp Motorsport in Hoevelaken !
Met ruim 400 motorfietsen in onze collectie vindt u precies de motor die bij u past. Daarnaast beschikken wij over een moderne werkplaats met vakkundige monteurs, uitgebreide collectie verhuurmotoren en accessoires voor uw motorfiets. Onze volledige collectie motorfietsen kunt u terugvinden op onze website, www.doornekampmotorsport.nl
Wij leveren de motorfiets af met:
- 6 maanden garantie
- Servicebeurt en aflevercontrole
(Slijtage delen worden gecontroleerd en indien nodig vervangen!)
- 2 Sleutels
- Garantie en service boekje
- Tenaamstelling / vrijwaring
- Gratis 10 dagen allrisk verzekering
- Gratis Check einde garantie
- Vandaag kopen is vandaag rijden
Wij rekenen daarvoor 249,- euro afleverkosten.
Let op !!! 2e Pinsterdag zijn wij geopend van 11:00 tot 16:00.
Check onze Vacature voor verkopers
Onze occasions hebben soms een afwijkend vermogen. Als dit het geval is staat dit bij de advertentie. Doe ALTIJD de KENTEKEN CHECK bij de RDW tijdens de zoektocht naar uw droommotor. Wij weten helaas niet of u een A1, A2 of A rijbewijs in uw bezit heeft.
(Wij stellen ons niet verantwoordelijk als u deze niet checkt voor u de motor aanschaft.)
Als u interesse heeft om een motor te bekijken kan u het beste bellen voordat u wegrijd om teleurstelling te voorkomen. Wij houden namelijk geen motoren vast. Proefrijden is altijd mogelijk, zonder afspraak , met droog weer, vandaag kopen is vandaag rijden.
U kunt ons bereiken via:
- Telefoon : 0332534425
- Whatsapp: 0619000666
- Email: info@doornekampmotorsport.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Boring x slag | 79|71.4 |
Cilinder inhoud | 1050 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 135|99|9400 |
Max. koppel | 111|7750 |
Koppeling | Wet, multi-plate |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17,5 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Öhlins 43mm NIX30 upside down |
Vering achter | Öhlins TTX36 twin tube Monoshock |
Remmen voor | 320 mm zwevende schijven |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1425 |
Lengte | 2100 |
Breedte | 795 |
Hoogte | 1110 |
Zithoogte | 825 |
Drooggewicht | 212 |
Leverbare kleuren | Phantom Black, Cristal White |
Beschrijving | We brengen de Speed Triple naar een nog hoger niveau.
Race-spec Öhlins vering. Iconisch 1050cc driecilinder motorblok. Nieuwe, soepelere versnellingsbak. Brembo monobloc remmen en gesmede, lichtmetalen PVM velgen. Het echte werk. De essentie van de Speed Triple; bijgeslepen, verfijnd en aangescherpt tot het ultieme R niveau. Vlijmscherp op de weg en op het circuit. De directe verbinding tussen mens en machine, band en asfalt.
Niets komt in de buurt. Niet bij de Öhlins NIX30 43mm voorvork, speciaal ontwikkeld voor de nieuwe Speed Triple R. Of bij de op het circuit beproefde Pirelli Supercorsa SP’s. Het is duidelijk dat dit geen gewone motorfiets is. Ziet er uit belachelijk goed uit. Net zo goed als hij rijdt. Schitterende, gesmeed aluminium wielen verminderen het onafgeveerd gewicht met 2 kilo en bieden zo vlijmscherpe precisie. Carbon fiber radiator en de tank covers. Zwart geanodiseerd, taps toelopend stuur. De allerbeste Öhlins TTX36 achtervering, voor ultieme controle en instelbaarheid. Verkrijgbaar in zwart of wit, met een voor (her)kenners alleszeggend rood subframe. Ziet er briljant uit. Is ook briljant. De ultieme streetfighter.
Het meest iconische model van Triumph krijgt in 2012 de 'R' behandeling. De R is volgestopt met de meest begeerlijke componenten van de grootste namen in de motorindustrie. Van de allerbeste Öhlins voorvork, speciaal ontwikkeld voor de nieuwe Speed Triple R, tot de op het circuit ontwikkelde Pirelli Supercorsa SP’s. Het is direct duidelijk dat dit geen gewone motorfiets is.
De Speed Triple R maakt van Triumph's toonaangevende naked de ultieme machine, die vol zit met prachtige techniek en een geheel nieuw niveau van bestuurbaarheid en balans bereikt.
In nauwe samenwerking met de Zweedse veringguru’s van Öhlins ontwikkelden we voor de Speed Triple R de nieuwste NIX30 43mm voorvork. De TTX36 unit aan de achterzijde is ook al zo’n juweel. Om het onafgeveerde gewicht te minimaliseren, wegen de gesmede aluminium vijfspaaks lichtgewicht wielen van PVM maat liefst 1,7 kg minder dan die op de standaard machine. Dit zorgt voor een nog preciezer en wendbaarder stuurgedrag. De remmen van de Speed Triple R zijn de radiaal geplaatste monoblock vierzuiger remklauwen van Brembo, het toonaangevende merk in de MotoGP. Het uitschakelbare, elektronische Triumph ABS is beschikbaar als optie. De nieuwe combinatie van remmen en wielen zorgt voor een stijging van maar liefst 5% van de remkracht ten opzichte van de standaard Speed Triple.
Zoals altijd bij een Triumph 'R' model, wordt ook deze R geleverd met toegevoegde accenten, die zo dat extra vleugje kwaliteit uitstralen. Kleurmogelijkheden zijn stijlvol metallic Phantom Black of Crystal White. Daarnaast barst de R van de subtiele details. Het taps toelopende, zwart lichtmetalen stuur met R-aanduiding, de carbon fiber radiatorcover, het carbon spatbord en tankcover, de unieke graphics en een rood subframe onderscheiden de Speed Triple R discreet voor de èchte kenners.
Zoals je mag verwachten is de Speed Triple R uitgerust met een zeer uitgebreid digitaal pakket naast de grote analoge toerenteller, zoals programmeerbare schakellichten, digitale snelheidsmeter, laptimer, brandstofmeter en een boordcomputer met veel parameters. Een startonderbreker met gecodeerde sleutel is standaard aanwezig. Verder is een breed scala aan Original Accessories van Triumph zelf beschikbaar, zoals stijlvolle flyscreens, een “bellypan” onderkuip, zadelkappen en diverse beveiligings en bagage-oplossingen. De slip-on uitlaatdempers en drie-in-een 'low boy' uitlaat, die in samenwerking met Arrow Special Parts voor de Speed Triple werden ontwikkeld, zijn ook beschikbaar voor de nieuwe Speed Triple R.
De Speed Triple R levert de meest intense en boeiendste beleving van een naked Triumph ooit; een ijzeren vuist verpakt in een fluwelen handschoen. |
Doornekamp Motorsport is een bedrijf waarin de familie Doornekamp al twintig jaar met grote passie voor en met kennis van motoren werkzaam is. In onze motorzaak, gevestigd in Hoevelaken, bieden wij:
Ruim 300 perfect geselecteerde occasions op voorraad
Professionele werkplaats met gedreven en vakbekwame monteurs
Schadeafhandelingen (eventueel met leenmotor.
6 dagen per week open
Lid Bovag motorbedrijven
Ruime keus in kleding, helmen, sloten en accessoires in onze winkel
Ruime sortering 35 kw motoren
Zeer gunstige financieringsmogelijkheden
Eerlijke en vriendelijke service
Alle grote merken aanwezig van toer tot sport, en van naked tot allroad
Motorverhuur en winterstalling
Vandaag kopen is vandaag rijden (op afspraak).
| Hoevelaken, Gelderland |
| 033-2534425 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken